Театральне мистецтво у Франції в XVII столітті
XVII століття практично повністю був присвячений оспівуванню абсолютної монархії, главою якої був легендарний Людовик XIV. Причому, відбувалося це в усіх сферах. Пропагувати монаршої влади знайшло своє відображення і в драматургії. У цей період у французькому театрі панував такий новий стиль, як класицизм.
Його особливістю можна назвати чіткий поділ на низькі і високі театральні жанри. Приміром, до високих відносяться трагедія, епопея, ода; а до низьких - сатира і комедія. Переважним жанром дуже швидко стає трагедія, яка своїм існуванням зобов'язана П'єр Корнель і Жану Расину. Їх великі твори допомогли трагедії як жанру завоювати таку грандіозну популярність. В їх творіннях домінувала одна концепція, яка полягала у відповідності місця дії і часу. Цей принцип означав, що одна сюжетна лінія повинна була розвиватися на одному фоні, а всі події повинні були поміщатися в рамки однієї доби. Тобто, зміна декорацій не передбачалося.
Театральне мистецтво у Франції в XVII столітті
Трагедія
Трагедія класицизму зробила величезний внесок у духовний розвиток суспільства 17-го і 18-го століття. З появою цього стилю вперше стали порушуватися гострі проблеми громадськості з театральних підмостків, а також восхвалялись сильні і достойні люди. Класицизм практично проповідував верховенство держави і безмежну відданість йому. Головна сюжетна лінія будь класицистичної трагедії 17-го століття полягала в метаннях головного персонажа між своїми пристрастями, почуттями і громадянським обов'язком, обов'язками. Варто підкреслити, що дійство на сцені просто захоплювалися і вражало своєю урочистістю і пафосом. А тексти, в основному не читалися, а розспівувались.
Театральне мистецтво у Франції в XVII столітті
Комедія
Ще одним не менш популярним театральним жанром у Франції XVII століття була комедія. Вона, на відміну від трагедії, перебувала в більшій мірі під впливом Ренесансу, що робило її не такою претензійною, як трагедія. Французька комедія зачіпала більш насущні проблеми і намагалася максимально наблизитися до справжньої повсякденному житті. З найяскравіших представників цього жанру можна виділити Мольєра. Головною метою його творіння було висміяти марнославство аристократії і показати прагнення міщанства «втиснутися» в знатні кола суспільства всяку ціну. Мольєр зумів створити «високу комедію», яка не просто розважала, а змушувала задуматися і навіть переосмислити свої цінності.
Театральне мистецтво у Франції в XVII столітті
Незважаючи на таке динамічний розвиток театрального мистецтва, постійних театрів довгий час не існувало. Вистави організовувалися у великих залах палаців. Але подібні сценічні дії проводилися тільки для знатних особин, королів і їх свити. А прості люди могли «насолоджуватися» лише ринковими і майданними уявленнями. Але незабаром, все ж, з'являються постійні театри, і це спричинило формування акторських колективів та труп.
Театральне мистецтво у Франції XVII століття досить стрімко розвивалося і постійно удосконалювалося. І, слід зазначити, що тенденції, які виникли і стали популярними у французькому суспільстві, дуже швидко просочилися і в інші країни.
Джерело:http://www.gordk.com
Немає коментарів:
Дописати коментар